Mias bästa tips – platsannonsera med räckvidd

Lär känna vår medabetare Mia lite bättre!

Mia Siljelo, Account manager

Sedan jag började på SLA (som är en del av NWT Media) har mycket förändrats. Di­gitaliseringen har medfört många nya produkter för att hjälpa kunderna. Det finns otaliga ka­naler som display, native, sociala medier och SEO/SEM. Jag tycker utveck­lingen är spännande efter­som man hela tiden lär sig något nytt. Det bästa är mötet med kunden – att få hjälpa dem att välja rätt kanaler och agera som en rådgivare snarare än en säljare.

Jobbtips – för dig som ska platsannonsera


Idag står många företag inför utmaningen att re­krytera och vill nå en bred målgrupp. Då är Jobbtips en utmärkt produkt som jag starkt rekommenderar.

Jobbtips är en produkt hos oss på NWT Media som används för platsannonsering. Du som kund sköter själva rekryteringen själv, men vi hjälper till med att nå många kandi­dater. Genom att platsan­nonsera med Jobbtips når du både aktiva och passiva arbetssökande. När du kombinerar displayannonsering på våra nyhetssajter med annonser i papperstidningen får du en otrolig räckvidd.

Varför räckvidden är så viktig


Jag har många gånger fått frågan om varför räckvidden är så viktig när det kommer till platsannonsering, och det är för att hela nio av tio är benägna att byta jobb om rätt tillfälle dyker upp! Genom räckviddsan­nonsering kan du väcka intresse hos den som inte aktivt söker jobb, som kanske missat din annons om du endast är synlig i kanaler för arbetssökande.

Berätta om er genom nativeannonsering


För att arbeta proaktivt och stärka arbetsgivarva­rumärket, vilket kan locka din nästa topprekrytering, rekommenderar jag att jobba med storytelling genom nativeannonse­ring. Nativeannonser följer det redaktionella formatet men är tydligt annonsmärkt. Det gör annonseringen relevant för läsarna och kan öka deras engagemang.

Nativeannonser är det snabbast växande annonsformatet och ett effektivt sätt att skapa kännedom om ett företag och dess produkter eller tjänster.

Mias sammanfattade tips:


  • Använd dig av räckviddsannonsering för att bygga varumärkeskännedom och öka medvetenheten om en produkt eller tjänst.
  • Välj nativeannonsering om du vill stärka ditt arbetsgivarvarumärke.
  • Använd dig av Jobbtips för att platsannonsera när du rekryterar personal. Då når du en stor del av den lokala befolkningen, även de som är passiva arbetssökande.