Förmedla budskapet i berättelseform
Med nativeannonsering förmedlar ni ert budskap i berättelseform med innehåll som informerar, engagerar eller utbildar läsaren. Eftersom ni förmedlar en berättelse om er produkt eller tjänst, ger det mervärde för läsaren och generar hög effekt på ert budskap. Det är lättare att minnas bilder, namn och information när det sätts in i en berättelse, vilket ökar chanserna att kunden väljer just er. Nativeannonsering gör sig väldigt bra för er som vill bygga en stark employer branding.
Din nativeannons passar lika bra i tidningen som på webben. Se våra exempel nedan.
Innehåll är viktigast
Bra innehåll ger värde till ditt varumärke
Ni förmedlar den känslan ni vill att era kunder ska få genom att ge er berättelse. När kunden har fått en känsla kopplat till ert företag leder det till ökad varumärkeskännedom, personligare kontakt och större chans att man väljer er vid köpbeslut.
Vi hjälper dig
Du har kunskapen och kan berättelsen om ditt företag och mycket om dina kunders behov. Vi kan hjälpa dig att hitta bra vinklar och skriva intressanta texter för din målgrupp.
På webben – så funkar det
Er text följer samma beteende som resterande innehåll på sajten och är utformad så att användaren upplever det som en naturlig del av webbplatsen.
1. Artikelpuff
Artikeln ligger i informationsflödet på startsidan i alla enheter – desktop, tablet och mobil. Artikeln är annonsmärkt, avsändaren är tydlig och den är har en avvikande färg. Trovärdigt och snyggt.
2. Artikelsida
Egen artikelsida integrerad på sajten. Det finns även möjlighet att länka till webbplats eller sociala medier och er artikelsida är givetvis delningsbar.
Lokala exempel
Recept från Ica Wallinders – Tryffelrisotto
Vi hade aldrig klarat det själva!
Mer tid med läsaren
Med en nativekampanj får ni längre tid med läsaren, då denne har visat intresse för er rubrik i artikelpuffen och därmed vill läsa hela artikeln. I genomsnitt får ni strax över 2 minuter med läsaren.
I dagens informationssamhälle kan en viss reklamtrötthet uppstå, här når native igenom. Native engagerar kunden och ökar chanserna till att denne väljer just er.
I tidningen – Naturlig del av informationsflödet.
Med en nativeannons i tidningen når du många och brett. Er text är utformad som en artikel men innehållet är markerat som annons och med vilket företag som är avsändare.
Precis som på webben får ni chansen att berätta en historia som gör att ni får längre tid med läsaren än med en vanlig annons. Det blir en naturlig del av informationsflödet.
Produktion av nativeannonsen kan ske på två olika sätt:
1. Innehållet produceras av annonsören själva (i samråd med producent).
2. NWT Media producerar innehållet utefter annonsörens önskemål, produktionskostnad tillkommer. För mer information och prislista, kontakta oss.
Förmedla ert budskap i en berättelseform som engagerar
Kontakta oss så hjälper vi dig med idéer samt bild och text!